Please enter a search term:

  • Chemický a farmaceutický priemysel

    Digitalizácia, ktorá je jedným z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich odvetví na svete, preniká do všetkých sektorov, od farmaceutickej logistiky až po úplne nové spôsoby výroby produktov prostredníctvom 3D tlače atď.

    Objavte teraz!

Chemický a farmaceutický priemysel

Chemicko-farmaceutický priemysel je po automobilovom a strojárskom priemysle tretím najväčším priemyselným odvetvím v Nemecku, a to nielen z hľadiska výroby a zamestnanosti, ale aj z hľadiska výdavkov na výskum a vývoj. Vo Švajčiarsku sú oba priemyselné odvetvia spolu najdôležitejším odvetvím švajčiarskej exportnej ekonomiky. Len chemický priemysel vyviezol v roku 2021 výrobky v hodnote približne 21,91 miliardy eur.

Toto odvetvie je výrazne charakterizované malými a strednými podnikmi. V Nemecku má 92 % podnikov menej ako 500 zamestnancov. O to naliehavejšie sú tu otázky týkajúce sa Priemyslu 4.0. Automatizácia a štandardizácia procesov sú ústrednými témami farmaceutického priemyslu. Sieťové prepojenie fyzických a virtuálnych objektov, robotika a umelá inteligencia ústrednými témami chemického priemyslu. Tu sa musia malé a stredné podniky rýchlo prispôsobiť, aby v budúcnosti prežili na trhu.

mprofi pozná nástrahy a výzvy, ktoré tieto prevratné zmeny prinášajú, a vypracuje pre vás vhodné stratégie. Spojte sa s nami.


Oblasti použitia digitalizácie v chemickom a farmaceutickom priemysle

Chemický a farmaceutický priemysel je jedným z najdôležitejších a najinovatívnejších odvetví na svete. Vyvíjajú, vyrábajú a distribuujú sa tu produkty, ktoré zohrávajú kľúčovú úlohu v oblasti zdravia a pohody ľudí. Vzhľadom na rastúcu globalizáciu, rastúci konkurenčný tlak a meniace sa potreby zákazníkov nadobudla digitalizácia v tomto odvetví veľký význam.

V nasledujúcom texte by sme vám chceli poskytnúť prehľad možností a oblastí uplatnenia digitalizácie v chemickom a farmaceutickom priemysle:

Záver

Digitalizácia v chemickom a farmaceutickom priemysle ponúka celkovo množstvo výhod. Môže pomôcť optimalizovať výrobné procesy, zlepšiť kvalitu výrobkov, znížiť náklady a zvýšiť bezpečnosť pacientov. B2B spoločnosti v tomto odvetví by mali využiť možnosti digitalizácie, aby zostali konkurencieschopné a odolné voči budúcnosti.